Niquitin

Enkele tips ter afleiding

  • Neem mee:

    Zorg dat je altijd je nicotinevervanger zoals NiQuitin Mint Zuigtabletten bij je hebt en het ook regelmatig gebruikt. Gebruik voldoende en houd je aan de dosering.

  • Vermijd:

    Vermijd situaties waarin je in de verleiding zo kunnen komen om een sigaret te roken. Of ga een paar minuutjes weg.

  • Doorbreek:

    Doorbreek routines door bepaalde activiteiten:
    - In een andere volgorde te doen
    - Op een ander moment van de dag te doen
    - Met andere mensen te doen
    - Op een andere plaats te doen

  • Begin:

    Begin met een oefenprogramma. Bijvoorbeeld begin met wandelen minimaal 20 minuten drie keer week.

  • Adem:

    Adem diep in en uit om kalm en ontspannen te blijven. Tel tot vijf.

  • Houd jezelf bezig:

    Blijf bezig met activiteiten zodat je afgeleid wordt van de ontwenningsverschijnselen. Speel met een stressbal, ga een stukje lopen, bel iemand.

  • Drink water:

    Drink voldoende water. Water drinken houd je ook bezig.

  • Praat:

    Praat met iemand. Praten helpt je om je gedachten te verzetten en zorgt dat de tijd - en een behoefte -  sneller voorbij gaat.

  • Geloof erin:

    Geloof erin dat het mogelijk is een niet roker te worden en dat een leven zonder sigaretten veel beter is.

  • Wacht: 

    Als je zeer veel trek hebt in een sigaret, zit het dan gewoon uit. Geloof het of niet, de meeste behoeftes verdwijnen vanzelf na een paar minuten.

  • Familie en vrienden:

    Ook familie, vrienden en collega’s kunnen je helpen bij het stoppen. Aarzel daarom niet om steun te vragen. Ook je drogist, apotheker en huisarts kunnen advies geven.

© 2015 GlaxoSmithkline
Alle rechten voorbehouden
NiQuitin bevat nicotine. Lees voor gebruik de bijsluiter. Niet gebruiken bij hartklachten. KOAG 309-0909-0973