Niquitin

Tabaksreclames spelen rol

Volgens onderzoekers van de universiteit van Illinois in Chicago vergroot tabaksreclame in de detailhandel de kans dat tieners gaan experimenteren met roken. Zij hebben onderzoeksgegevens van ruim 26 duizend scholieren geanalyseerd en daarbij ook gekeken naar tabaksreclames en –marketing. Tabaksadvertenties bij een sigarettendisplay halen tieners er toe over te gaan experimenteren met het roken, zeggen de onderzoekers. Voordeelacties en andere marketinguitingen zorgen er tenslotte voor dat ze ook daadwerkelijk regelmatig gaan roken. Door afwezigheid van tabaksreclames in winkels zou het aantal scholieren dat gaat experimenteren met roken elf procent lager liggen en het aantal dat roker wordt dertien procent lager, menen de onderzoekers.

© 2015 GlaxoSmithkline
Alle rechten voorbehouden
NiQuitin bevat nicotine. Lees voor gebruik de bijsluiter. Niet gebruiken bij hartklachten. KOAG 309-0909-0973